Huzurlu Mutfak: KABAK TATLISI
Drop Down MenusCSS Drop Down Menu
Image and video hosting by TinyPic

KABAK TATLISI

ARKADAŞLAR:

Canlarım Türk ailesi olup da evine kabak tatlısı girmeyen var mıdır sizce? Ben duymadım,
herkes bu güzel tatlıyı bilir..Ben de mevsimi gelmişken biliyorsunuz yemeğini yaptım,pudingini yaptım sırada asıl tarif TATLISI var.Dışarıda ve bazı evlerde fırınlarlar ama ben klasik usulde pişirdim..Sıra sizde..









MALZEMELER

*1 kilogram dilimlenmiş bal kabağı
*600 gram yani 3 dolu su bardağı toz şeker
*1 adet çubuk tarçın
*3-4 adet karanfil
*Dövülmüş ceviz..
*Kuru kaysıları görünce dayanamadım ve onları da beraber pişirdim,iyi ki  koymuşum,yakıştı...

YAPILIŞI.

*Şekeri ve dilimlenmiş kabağı geceden tencereye koyalım
*Sabaha kadar bekleyen kabak suyunu da salmış olur ve ayrıca su koymaya gerek  olmaz
*Bir faydası da reçel malzemesi gibi şekeri çeker ve pişerken dağılmaz..
*Sabah ya da en az 8 saat şekerde bekleyen kabakların altını yakalım
*Az ateşte pişmeye bırakırken tarçın ve karanfili de ekleyelim
*Kabaklar yumuşayana kadar pişirelim ,eğer suyu çoksa bu esnada 7-8 dak.daha  yüksek  ateşte pişirebiliriz.
*Pişen tatlıyı soğumadan servis tabağına almayalım,şekli bozulmasın
*İsterseniz krema,kremşanti,hindistan cevizi ile de süslenir,benim tecihim sadece  ceviz  oldu..
*Tabii resimledikten sonra dövülmüş ceviz serperek servis yaptım..

AFİYET OLSUN...


Facebook'ta Huzurlu Mutfak sayfamı takip etmek için tıklayın
Twitter'da Huzurlu Mutfak sayfamı takip etmek  için tıklayın
İnstagram'da huzurlu_ mutfak yazarak takip edebilirsiniz...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder