Huzurlu Mutfak: KURUFASULYE PASTASI
Drop Down MenusCSS Drop Down Menu
Image and video hosting by TinyPic

KURUFASULYE PASTASI


Yeni evliydim ve üniversiteden yeni mezun olmuştum.Bir komşumuza gittiğimizde KURUFASULYEDEN PASTA YAPIYORLARMIŞ diye duydum ama tam tarifi alamadım.Bana çok da garip geldi,tadı nasıl olur ki diye düşündüm.Eve gittiğimde fasulye ıslattım ve neyle yakışır diye düşündüm,aklıma un,kabartma tozu ve yağ gelmedi çünkü bol cevizin yağı vardı.İlk yapıp ikram ettiğim misafirlerime bu neden yapıldı sizce dedim ve hepsi kestaneden dediler.Çok beğenildi.Kısa zaman sonra Televizyonda BORCAMDA FIRIN YEMEKLERİ YARIŞMASI olduğunu gördüm,eşim ve arkadaşım çok istediler hiç ümidim yoktu ama  34000 tarif içinden 34 kişi seçilmişti ve biz YEŞİLKÖY'DE güzel bir otelde yarıştık.Rahmetli Turgut Şavkay,Nurdan Torun,mankenler,sanatçılar vardı ve  benim pastamı merak ettiler,tadına baktılar.Ben ilk üçte olabileceğimi hissettim ve sonuçta 1.oldum.Harika bir para ödülü ve borcam seti verdiler.Çok güzel,rüya gibi bir gündü..Kısmette yıllar sonra sizlerle paylaşmak varmış.1996'da da yine bir birinciliğim var.Türk Anneler Derneği Yarışmasında...



MALZEMELER:
*3 yumurta
*1 komposto kasesi (büyükçe olsun) kuru fasülye(300 gr.)
*1 kase dövülmüş ceviz (200 gr.)
*1 kase toz şeker (250 gr.)
Malzemeleri kase ölçüsü yerine 1,5 su bardağı olarak da koyabilirsiniz.
ÜZERİ İÇİN.
*1 poşet kremşanti
* 1 su bardağı soğuk süt




YAPILIŞI:*1 kase kuru fasülyeyi akşamdan ıslatalım (pastayı akşam yapacaksak sabahtan ıslatalım)
*Sabah düdüklü veya normal tencerede iyice yumuşayana kadar haşlayalım (4-5 bardak suyla)
*Haşlanan fasülyeleri robotta veya rondoda veya çatalla iyice ezelim
*Ayrı bir kapta yumurta ve şekeri çırpalım
*Dövülmüş cevizi ve ezilmiş fasülyeyi de ekleyip hepsini karıştıralım
*Yağlı kağıt serili veya yağlanmış tepsiye boşaltalım
*180 derecede 40 dakika kadar yani üzeri de kızarıncaya kadar pişirelim (çok kızarmasına gerek  yok)
*Pişen keki iyice soğutalım 

*Eğer borcam veya normal kek tepsisinde pişirdiysek
 soğuyunca ters çevirelim*Kremşantiyi sütle  çırpalım
*Soğuk pasta üzerine sürerek,pastayı istediğimiz gibi süsleyelim..

AFİYET OLSUN..


Facebook'ta Huzurlu Mutfak sayfamı takip etmek için tıklayın
Twitter'da Huzurlu Mutfak sayfamı takip etmek  için tıklayın
Ayrıca INSTAGRAMDA huzurlu-mutfak olarak takip edebilirsiniz..

6 yorum:

  1. Sevgili Buket, öncelikle blogunun yenilenmiş halini çok beğendiğimi belirtmek istiyorum.Aslında yenilendiğinden beri kaçıncı kez bir şeyler bakmaya girdim ama bunu hiç söylemediğimi fark ettim :) İkincisi bu tarife bayıldım. Annemin rahmetli yengesinden kalma nefis bir kestaneli pasta tarifim vardır, fakat kestane ayıklama derdi yüzünden hep gözümde büyür. Bu nefis ve son derece pratik tarifini okuyunca aklıma o geldi. Özlediğim bir lezzet! Üstelik de kestane mevsimini beklemeden çok daha kolay şekilde yapılabilir hale geldi benim için! Yaşasın! Aklına fikrine sağlık. Bu özel tariflerini blogunda paylaştığın için de ayrıca teşekkürler. Sevgiyle...

    YanıtlaSil
  2. Canım İnciciğim çok çok teşekkür ederim.💕 💕 💖 İlgin ve beğenine çok memnun oldum.Sevgilerle..

    YanıtlaSil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  4. Buket hanimcim bu tarifte un yok mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır canım un yok,özelliği buradan kaynaklanıyor.Çok teşekkür ederim.💕

      Sil
    2. Hayır canım un yok,özelliği buradan kaynaklanıyor.Çok teşekkür ederim.💕

      Sil