Huzurlu Mutfak: KİVİ TURŞUSU
Drop Down MenusCSS Drop Down Menu
Image and video hosting by TinyPic

KİVİ TURŞUSU

Herşeyden turşu yapan ben,sert kivilerden de turşu kurdum.O kadar lezzetli oldu ki,hafif tatlımsı ama suyuna attığım pul biber sayesinde hem de acıdığını hissedildiği nefis bir karışım.Bundan sonra sert kivilerden daima turşu yapacağım.Biz bu lezzete bayıldık..


MALZEMELER 
*1 kg.kivi
*1 litreye yakın su
*1,5 yemek kaşığı kaya tuzu
*3_4 diş sarımsak 
*1 kesme şeker
*1 kahve fincanı sirke 
*Bir kaç adet limon tuzu


YAPILIŞI 
Suyu kaynatarak tuzu içinde eritelim,
Soyduğumuz meyveleri ve sarımsakları temiz kavanoza dizelim
1 kahve fincanı sirkeyi ve ılıttığımız suyu kavanoza dolduralım
Kapağını sıkıca kapatarak güneşten uzak bir yere koyalım
Ben ertesi gün açarak tuzunu kontrol ediyorum azsa ekliyorum,çoksa biraz boşaltıp su koyuyorum.Daha sonra 10_15 gün açmayalım
AFİYET ŞEKER OLSUN 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder